همه چبز درباره تبلیغات

همه چبز درباره تبلیغات

همه چبز درباره تبلیغات | تبلیغات چیست؟ اهداف و اهمیت آن چیست؟ از چه زمانی آغاز شد؟ اکنون به چه شکل‌هایی ارائه می‌شود؟ تبلیغ زیرحسی چیست؟ و یک تبلیغ موفق دارای چه ویژگی‌هایی است؟ مطالبی هستند که در این نوشته به آنها پرداخته شده است.

همه جا هستند، هر جا که باشی به سراغت می‌آیند؛ توی حیاط، لای درب، هنگام عبور از پیاده‌رو، در بزرگراه، لای صفحه‌های روزنامه، مجله و در تمام وسایل دیداری و شنیداری رنگ و وارنگ، بزرگ و کوچک، هر روز و هر ساعت، وقت و بی‌وقت، تمام‌نشدنی و گره خورده در تمام تار و پود زندگی!

به گزارشlearn-marketing ، امروزه ما در عصر ارتباطات به سر می‌بریم. دورانی که مشخصه بارز آن تلاش برای باورهای همگانی است. زمانی‌که با حضور شبکه‌های ماهواره‌ای و کامپیوتری فاصله نقاط کره زمین نامفهوم شده است، به‌طوری که در هر دقیقه هزاران کالای جدید در سطح جهان وارد بازار می‌شود که تکمیل‌تر و کارآمد‌تر از قبل بوده و تولیدکنندگان می‌کوشند تا بازارهایی برای محصولات خود پیدا کنند.

همچنین تخصصى شدن مشاغل، شهروندان را بیش از گذشته به دریافت انواع خدمات از سوى مجموعه‌اى از مؤسسه‌هاى متنوع، وابسته کرده است. این روزها کمتر کسى ممکن است یک مهندس براى زندگى شخصى خود باشد. مفهوم خودکفایى و خوداتکایى «همه‌کاره» هر روز بیشتر از گذشته معناى واقعى خود را از دست می‌دهد.

در واقع لزوم فراگیرى آموزش‌هاى تخصصى براى انجام تعهدات شغلى، نیازى است که روز به روز پیچیده‌تر می‌شود و فرصت انجام امور شخصى و هرچند کم‌ارزش روزانه را از ساکنان شهرهاى بزرگ سلب می‌کند. اینجاست که آگهی‌هاى تبلیغاتى می‌آیند و آنها را براى انجام ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین امور روزمره، مخاطب خود قرار می‌دهند.

تبلیغات چیست؟ اهداف و اهمیت آن چیست؟ از چه زمانی آغاز شد؟ اکنون به چه شکل‌هایی ارائه می‌شود؟ تبلیغ زیرحسی چیست؟ و یک تبلیغ موفق دارای چه ویژگی‌هایی است؟ مطالبی هستند که در این نوشته به آنها پرداخته شده است.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات جمع تبلیغ و به معنای رسانندگی است و در مفهوک جامع رساندن پیام به دیگران از طریق برقراری ارتباط به منظور ایجاد تغییر و دگرگونی در دانش، نگرش و و رفتار مخاطب است.

هارولد لاسول، جامعه‌شناس ارتباطات، تبلیغات را اینچنین تعریف می‌کند: تبلیغات در معنای گسترده آن، فن تحت تأثیر قرار دادن عمل انسان، از طریق دستکاری تصورات است.

به گفته ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی؛ تبلیغات نوین، تلاشی است پیوسته در جهت ایجاد یا شکل دادن رخدادها برای تحت تأثیر قرار دادن عامه مردم، با کار فکری یا گروهی و لئونارد دوب، مشاور مؤسسه تحلیل تبلیغات چنین توصیفی درباره تبلیغات ارائه می‌دهد: اقدامات منظمی که فرد یا افراد ذی‌نفع از راه تلقین، برای نظارت بر حالات روانی گروه‌هایی از افراد و در نتیجه نظارت بر اعمال آنها به عمل می‌آورند و یونگ روان‌پزشک سوئیسی، تبلیغات را چنین تعریف می‌کند: نشر افکار، عقاید و حالات رفتاری که موضوع واقعی را برای شنونده یا خواننده به روشنی بیان نمی‌کند. در هر حال، هر نوع ارتباط به منظور نشاندن داده‌ها، ایده‌ها یا انگاره‌ها در اذهان بشری برای تأثیرگذاری بر افکار، عواطف یا کنش‌های فردی یا گروهی را تبلیغ می‌گویند.

اهداف و اهمیت تبلیغ

اهداف تبلیغات را می‌توان براساس نیت و غرض از انجام تبلیغات، به موارد زیر تقسیم‌بندی کرد.

1- آگهی اطلاع دهنده: نظیر اطلاع‌رسانی درباره محصولی جدید.

2- آگهی متقاعد کننده: نظیر ایجاد ترجیحات برای مارک مشخص.

3- آگهی یادآوری کننده: نظیر یادآوری این موضوع به مشتریان که محصول ممکن است در آینده نزدیک مورد نیاز باشد، مانند شرکت‌های بیمه.

تبلیغات در تحولات عمومی جهان، در همه فعالیت‌های بشری اعم از علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، شخصی و جمعی، تأثیر عمد‌ه‌ای دارد. سالانه میلیاردها دلار در سراسر جهان به‌طور رسمی و علنی صرف تبلیغات می‌شود. امروزه یکی از شاخص‌های تضمین سوددهی واحدهای تولیدی و بنگاه‌های تجاری، ارائه طرح‌های موفق تبلیغات است. در میان همهمه و غوغای مبادلات و معاملات تجاری، تصور فروش کالایی بدون در نظر گرفتن امکانات و تسهیلات تبلیغاتی، بیشتر به افسانه می‌ماند تا حقیقت.

گرچه از پیدایش انسان اجتماعی، تبلیغات نیز به صورت ساده و ابتدایی به وجود آمده و رشد کرده است، اما نفوذ بسیار با اهمیت و دگرگون‌ساز و حساس تبلیغات در دنیای معاصر، حکایت از اهمیت سرشار آن دارد.

تاریخچه تبلیغات

از برخی تصاویر روی دیوار غارها گرفته تا بنرهای امروزی، تبلیغ مقوله‌ای نیست که چندان جدید و مربوط به سال‌های اخیر باشد، بلکه ریشه در زندگی اجتماعی انسان‌ها داشته است. با این همه، آنچه ما تحت عنوان تبلیغات نو و جدید می‌شناسیم، ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم دارد. تبلیغات به شکل امروزی مانند بسیاری از رسوم دیگر وارد تجارت و کسب‌و‌کار شد و رفته رفته توسعه یافت، چرا که لزوم آن احساس می‌شد.

بعد از انقلاب صنعتی، به دلیل بالا رفتن حجم تولیدات، دیگر فروش، مقوله راحتی نبود زیرا اولا به دلیل تولید انبوه، تمایز بین محصولات تولیدی از میان رفت و بیشتر محصولات، استاندارد و یک شکل شدند. ثانیا به علت زیاد شدن فاصله بین تولید‌کننده و مصرف‌کننده، اطلاعات محصولات و خدمات مانند گذشته به سهولت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار نمی‌گرفت، از این رو نیاز به کانال ارتباطی جدیدی احساس شد.

با اختراع ماشین چاپ و سپس رادیو، تلویزیون، اینترنت و دیگر رسانه‌های جمعی، تبلیغات رشد بیشتری یافت. رشد صنعت تبلیغات تا آن حد بوده است که امروزه بخش مهمی از فعالیت‌های سازمان‌ها را در برگرفته و از تبلیغات به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی موفقیت سازمان‌ها و شرکت‌های تولیدی و خدماتی نام برده می‌شود.

.

همه چبز درباره تبلیغات

همه چبز درباره تبلیغات

چرا شمال نیاز

نیازمندی شمال نیاز با سئو عالی برای شما عزیزان فایی را به وجود آورده است تا در سرعت بالا در صفحه اول گوگل قرار گیرید .

پس از سالها فعالیت در امور تبلیغات تصمیم گرفته ایم تا راهنمای شما باشیم .

هر چند درج آگهی در فضای مجازی محدودیت‌های نشریه مکتوب را ندارد و همواره توصیه می‌کنیم قبل از پرداخت هرگونه وجه از هویت و اصالت آگهی ‎‌دهنده اطمینان حاصل کنید، اما شعار ما تغییر نکرده است . ما برای اطمینان شما آگهی‌های درج ده را بصورت شهر به شره درج می کنیم تا نیاز خود در هر شهر را متناسب پیدا نمایید .

قوانین تابع

کلیه قوانین مسئولیت های مرتبط با درج آگهی بر عهده آگهی دهنده می باشد و تیم شمال نیاز هیچ دخالتی در این امر ندارد .

درج آگهی رایگان

برای درج آگهی رایگان، شما می توانید در سایت شمال نیاز گهی مربوط به کسب و کارتان (آگهی استخدام – آگهی ملک – آگهی خودرو) را به صورت کاملا رایگان ثبت کنید. اگر خدمات خاصی می دهید، اگر مغازه یا فروشگاه دارید یا اگر قصد فروش محصولات خود را دارید، تبلیغات در شمال نیاز یک فرصت عالی برای شماست تا پول بیشتری دربیاورید.

در این جا می توانید به فعالیت های تجاری خود بپردازید و آنرا به دیگر شهروندان معرفی نمایید. درصورتیکه می خواهید کالا و خدمات خود را در کمترین زمان به دیگران معرفی نمایید، فقط کافیست یک اطلاعیه در شمال نیزا بزنید.

 نیازمندی شمال

ما  فعالیت گسترده ای که از سال 1393 در راستای خدمات خاص ساختمانی شامل پنجره ، سفال های بام ، پله های گردان چوبی و فلزی داشته است . ما به شما این اطمینان را می دهیم .که بهترین برند از محصولات را در شمال کشور برای شما ارائه خواهم داد .

تجربه و رزومه ما موجب شده  است مشتریان ما بیش از ییش با ما قراردادهای خود را بستهاند . و با اعتماد بر انسجام ما خدمات تخصصی را به مجموعه نیازمندی ساختمانی شمال می سپارند .

طرف قرارداد با تولیدی های برتر و برندهای معتبر با بهترین شرایط برای شما است .

در انتخاب هر یک از بخش های مذکور در ساختمان خود حتما از ما کمک بگیرید .