مشتری وفادار کیست؟

مشتری وفادار کیست؟

مشتری وفادار کیست؟| مشتری وفادار به‌راحتی تصمیم می‌گیرد که دوباره خرید کند، از انتخاب خود احساس خوبی داشته باشد و این انتخاب خوب را به دیگران هم اطلاع دهد. مشتری وفادار کلید ساخت محصول سودآور است. وقتی مشتری به یک برند خاص وفادار باشد، به‌راحتی تحت‌تأثیر دسترس‌پذیری یا قیمت‌گذاری سایر شرکت‌ها قرار نمی‌گیرد. از دیگر ویژگی‌های یک مشتری وفادار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشتری وفادار به‌دنبال فروشندگان مختلف نیست.
  • او تمایل بیشتری به ارجاع آن برند به خانواده و دوستان خود دارد.
  • آنها پذیرای شرکت‌های رقیب نیستند.
  • او نسبت به سایر کالاها یا خدمات ارائه‌شده توسط آن برند خاص هم پذیراست.
  • مشتری وفادار هنگام بروز مشکلات، شرایط را درک می‌کند و برای رفع آن‌ها به یک برند اعتماد می‌کند.
  • او در مورد اینکه چگونه یک برند می‌تواند محصولات یا خدمات خود را بهبود بخشد، بازخورد ارائه می‌دهد.
  • تا زمانی که نیاز باشد، مشتری وفادار به خرید از یک کسب‌و‌کار ادامه می‌دهد.

همه کسب‌وکارها باید برای خلق‌کردن مشتری وفادار تلاش کنند و با افزایش طول عمر مشتری نزد خود آن‌ها را به تبلیغ برند خود تشویق کنند.

چرا وفاداری مشتری مهم است؟

وفاداری مشتری یک اصل مهم برای اطمینان از دوام بلندمدت یک کسب‌و‌کار است چون مشتری وفادار خودش هم بادوام است. برخلاف مشتریانی که نسبت به یک محصول یا خدمات، خنثی هستند و یا حتی احساسی منفی دارند، وفاداران فعالانه می‌خواهند مشتری باقی بمانند. از مزایای وفاداری مشتری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشتری وفادار نرخ تبدیل بالاتری تولید می‌کند؛ میانگین نرخ تبدیل یک مشتری وفادار 60% تا 70% است درحالی‌که نرخ تبدیل یک مشتری جدید 5% تا 20% است.
  • باعث افزایش سود می‌شود؛ برای لذت‌بردن از سود، برندها باید شاخص وفاداری مشتری خود را تقویت کنند. زمانی‌که نرخ حفظ مشتری تنها 5 درصد بیشتر شود، سود کسب‌و‌کار 25% تا 95% بیشتر می‌شود.
  • حفظ مشتری فعلی ارزان‌تر از به‌دست‌آوردن مشتری جدید است؛ مطالعات نشان می‌دهد که هزینه گرفتن مشتری جدید 7 برابر بیشتر از حفظ مشتری وفادار است.
  • وفاداری مشتری به برنامه‌ریزی مؤثر کمک می‌کند؛ وفاداری مشتری به کسب‌و‌کارها این امکان را می‌دهد تا رشد خود را به‌طور مؤثرتری پیش‌بینی کنند، درنتیجه راحت‌تر می‌توانند برنامه‌ریزی مالی کنند.
  • مشتری وفادار به‌طور مرتب خرید می‌کند؛ تجربه خوب آن‌ها از یک برند و مشتری ‌مداری شما، شانس برگشت دوباره مشتری وفادار را بیشتر می‌کند.
  • مشتریان وفادار در طول تعطیلات خرید بیشتری انجام می‌دهند؛ بیشتر مردم در تعطیلات برای خرید هزینه بیشتری می‌کنند، در حقیقت در ایام تعطیلات عمدتا مشتریان بیشتر خرج می‌کنند.

بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که تنها 18 درصد از شرکت‌ها استراتژی‌هایی را باهدف ایجاد مشتری وفادار، پیگیری می‌کنند.

ایجاد مشتری وفادار

مشتریان زمانی احساس وفاداری می‌کنند که از خدماتی که دریافت می‌کنند، حس رضایت و احترام دریافت کنند. میزان این رضایت مشتری از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت است. برای مثال، یک طرفدار فوتبال می‌تواند نسبت به یک سایت خبری ورزشی وفادار باشد، چون آن سایت در دادن آمار بازی‌ها، سریع و دقیق است. یک مدیر بازاریابی می‌تواند به یک نرم‌افزار ایمیل سازمانی احساس وفاداری کند چون عمیقاً با آن احساس همدلی پیدا خواهد کرد. در همه موارد، مشتریان تشخیص می‌دهند که این محصول یا خدمت، به آن‌ها در حل مشکلشان کمک می‌کند، درنتیجه هم احساس ارزش می‌کنند و هم در برابر تغییر آن مقاومت می‌کنند. برای ایجاد مشتری وفادار، رعایت موارد زیر می‌توانند کمک‌کننده باشند:

با یک برنامه وفاداری به مشتری وفادار پاداش دهید

استفاده از سیستم پاداش‌دهی برای وفادارترین مشتریان، یک راه عالی برای حفظ و بازگرداندن دائمی آن‌هاست. ساده‌ترین و احتمالاً محبوب‌ترین برنامه‌های وفاداری از یک سیستم امتیاز استفاده می‌کنند، یعنی مشتریان هر بار که از برند خرید می‌کنند، امتیاز وفاداری می‌گیرند. سپس، این امتیازها، پس از زیادشدن، به یک جایزه تبدیل می‌شود، به‌عنوان‌مثال، یک تخفیف ویژه.

مراقبت از مشتری را در اولویت برند خود قرار دهید

بخش حیاتی هر کسب‌و‌کاری، ایجاد سیستم خدمات مشتریان است. یک استراتژی مؤثر برای مدیریت ارتباط با مشتری می‌تواند خیلی راحت، نیازهای خاص مشتری را برآورده کند. برای این کار ابتدا باید، سعی کنید اطلاعات دقیقی در مورد عادات خرید مشتریان و بازخورد آن‌ها در مورد محصولات یا برند خود جمع‌آوری و سپس از این اطلاعات برای بهبود خدمات خود استفاده کنید. همچنین، مطمئن شوید کارکنان بخش فروش که مستقیماً با مشتریان سروکار دارند، از دانش کافی برای خدمات‌رسانی مؤثر به مشتریان برخوردار هستند.

با معرفی سطوح VIP، تجربه مشتری را تقویت کنید

موقعیت اجتماعی یک محرک بزرگ و تأثیرگذار بر رفتار مشتری است و می‌تواند در استراتژی وفاداری مشتری یک کسب‌و‌کار مورداستفاده قرار گیرد. با افزودن سطوح VIP برای وفادارترین مشتریان، یک شرکت می‌تواند وفاداری را در میان مشتریان فعلی افزایش دهد و مشتریان جدید و کمتر درگیر را برای تعامل بیشتر با برند ترغیب کند. برای این کار، ابتدا پاداش‌های کوچک‌تری برای همه مشتریانی که در برنامه هستند تعیین کنید، سپس با افزایش پاداش‌ها برای هر مرحله از نردبان وفاداری، خریدهای تکراری را تشویق کنید.

مشتریان خود را تقسیم‌بندی کنید

ایجاد برنامه وفاداری مشتری بدون شخصی‌سازی، امکان‌پذیر نیست. تقسیم‌بندی مشتریان باعث می‌شود، مشتری از اینکه به او توجه می‌شود خوشنود شود و احساس خاص‌بودن کند. همچنین این رویکرد به بازاریابان این امکان را می‌دهد که لیست پستی خود را بر اساس سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، شغل، ترجیحات، علایق، تعامل و غیره به بخش‌های مختلف تقسیم کنند. سپس همین بازاریابان می‌توانند کمپین‌های ایمیل متفاوتی را با پیشنهاد‌های مرتبط به هر گروه ایجاد ‌کنند. به‌این‌ترتیب هر مشتری هرچه را که نیاز دارد، دریافت می‌کند.

ایمیل‌های مبتنی بر رویداد ارسال کنید

این کار، یکی از بهترین راه‌های شخصی‌سازی ارتباط با مشتریان است. شما باید از ارسال یک ایمیل یکسان به باشگاه مشتریان، خودداری کنید و از بازاریابی مبتنی بر رویداد استفاده ببرید. این یعنی اینکه هر بار که یک کاربر اقدام خاصی را در تعامل با برند شما انجام می‌دهد، شما به‌طور خودکار به تلاش‌های او با یک ایمیل مربوط پاسخ می‌دهید. برای این کار می‌توانید از سرویس اتوماسیون بازاریابی استفاده ببرید.

بهینه‌سازی برنامه ارجاع کسب‌و‌کار

مصرف‌کنندگان هنگام خرید به توصیه‌های دوستان یا اعضای خانواده خود، اعتماد می‌کنند، به‌همین‌دلیل ایجاد برنامه‌ای که در آن مشتریان بتوانند به‌خاطر توصیه برند به افراد دیگر پاداش بگیرند، بسیار مهم است. شما می‌توانید این برنامه‌ها را با ارائه پاداش برای فرستنده و گیرنده، تشویق مشتریان به انتشار یک کلمه در مورد برند در کانال‌های مختلف و ایجاد پیام‌های انگیزشی و قابل اشتراک‌گذاری تقویت کنید.

مشتریان را تشویق کنید که بازخورد بدهند

برای جذب وفاداری مشتری، دسترسی مشتریان به برند را آسان کنید و آن‌ها را به ارائه بازخورد تشویق کنید. از آن‌ها بپرسید که چرا خرید از برند شما را به رقبایتان ترجیح می‌دهند. همچنین، یک خط تماس اختصاصی برای پاسخ‌گویی به مشتریان راه‌اندازی کنید. درنهایت، از مشتریان خود برای بازخوردی که داده‌اند تشکر کنید و سعی کنید به نکاتی که اشاره‌کرده‌اند، اهمیت بدهید. این نظرها برای شناسایی نقاط ضعف کسب‌و‌کار بسیار مفید هستند. همچنین توجه داشته باشید که برای ایجاد مشتری وفادار استفاده از گواهینامه ایزو و برخورداری دستورالعمل‌های ایزو 10004 و ایزو 10002 می‌تواند کمک‌کننده باشد.

مشتری وفادار کیست؟

مشتری وفادار کیست؟

چرا شمال نیاز

نیازمندی شمال نیاز با سئو عالی برای شما عزیزان فایی را به وجود آورده است تا در سرعت بالا در صفحه اول گوگل قرار گیرید .

پس از سالها فعالیت در امور تبلیغات تصمیم گرفته ایم تا راهنمای شما باشیم .

هر چند درج آگهی در فضای مجازی محدودیت‌های نشریه مکتوب را ندارد و همواره توصیه می‌کنیم قبل از پرداخت هرگونه وجه از هویت و اصالت آگهی ‎‌دهنده اطمینان حاصل کنید، اما شعار ما تغییر نکرده است . ما برای اطمینان شما آگهی‌های درج ده را بصورت شهر به شره درج می کنیم تا نیاز خود در هر شهر را متناسب پیدا نمایید .

قوانین تابع

کلیه قوانین مسئولیت های مرتبط با درج آگهی بر عهده آگهی دهنده می باشد و تیم شمال نیاز هیچ دخالتی در این امر ندارد .

درج آگهی رایگان

برای درج آگهی رایگان، شما می توانید در سایت شمال نیاز گهی مربوط به کسب و کارتان (آگهی استخدام – آگهی ملک – آگهی خودرو) را به صورت کاملا رایگان ثبت کنید. اگر خدمات خاصی می دهید، اگر مغازه یا فروشگاه دارید یا اگر قصد فروش محصولات خود را دارید، تبلیغات در شمال نیاز یک فرصت عالی برای شماست تا پول بیشتری دربیاورید.

در این جا می توانید به فعالیت های تجاری خود بپردازید و آنرا به دیگر شهروندان معرفی نمایید. درصورتیکه می خواهید کالا و خدمات خود را در کمترین زمان به دیگران معرفی نمایید، فقط کافیست یک اطلاعیه در شمال نیزا بزنید.

 نیازمندی شمال

ما  فعالیت گسترده ای که از سال 1393 در راستای خدمات خاص ساختمانی شامل پنجره ، سفال های بام ، پله های گردان چوبی و فلزی داشته است . ما به شما این اطمینان را می دهیم .که بهترین برند از محصولات را در شمال کشور برای شما ارائه خواهم داد .

تجربه و رزومه ما موجب شده  است مشتریان ما بیش از ییش با ما قراردادهای خود را بستهاند . و با اعتماد بر انسجام ما خدمات تخصصی را به مجموعه نیازمندی ساختمانی شمال می سپارند .

طرف قرارداد با تولیدی های برتر و برندهای معتبر با بهترین شرایط برای شما است .

در انتخاب هر یک از بخش های مذکور در ساختمان خود حتما از ما کمک بگیرید .